Monday, June 1, 2009

Selingkar Kisah.....di Tasik Kenyir

KISAH 1

Pada 29 hingga 31 Mei lepas, family in law aku skali lg wat gathering kat Tasik Kenyir. Gamabr kat bawah ni masih kat jeti, baru berlepas. Walaupun aku takde skill dalam mengail ni, tapi dengar pasal toman macam best jugak.

Ni plak wife aku, kalo nak tahu, ni la pose kegemaran dia. Mesti stail sama.
Ni plak anak sedara aku ayis, fitri n along athirah.


Ni plak abg ipar aku. Dia ni kira kaki pancing tahap gaban (gaban z potong 2). Memang dari kecik dia suka mancing.Tapi tengokkan gaya dia, mmg dia kaki pancing ahhhh. Aku walaupun keje banyak jugak kat laut, tapi masih bukan hobi utama aku.


Ni abg ipar guwe yang sempoi. Yang dok ulu yam.

Perkara yang paling tak best ketika bercuti adalah apabila menerima sms berkaitan kerja dari opis..............


Ni plak muka sangap selepas sejam mancing. Langsung tak dapat apa-apa lagi.

Lepas mancing atas houseboat tak berjaya, apa lagi guna taktik korea memujuk shahrul untuk bawak ke lubuk toman. Pehhh ni yang best ni. Guna umpan ikan keli, susah mati skit.
Ni la Kapten Fitri. yang bawak house boat tu hehehehee


Ni plak house boat yang kitorang sewa, RM800 semalaman.

Bila dah sampai lubuk, inilah hasilnya. Toman 5 kilo. hehehehe. Tapi bukan dari pancing aku ah hehehehee. Toman bila menyentap umpan, tersangat la ganas, sampai luka-luka jari, saje pegang tali benang tu, ingat dah sangkut kat rumput kat bawah, sekali ikan tu ada lagi, terus tangan kena sentap. Berhasil jugak walaupun masa mula-mula sampai kitorang kena hujan selama 20 minit. Buat dekkk je, janji dapat ikan.
KISAH 2

Ni plak air terjun Saok. Best lepak sini. Aku mmg rekomen la kat sapa-sapa kalau nak datang sini. Dekat de dengan jeti dan taman herba.

HAhhhhh ni paling aku tunggu-tunggu nak komen. Walaupun kami hanya bersanti, kami berjaya jumpa spesis baru terancam kat air terjun. Nak kate spesis terbang, nampak cam perut besar, berat. Nak kata berenang, cehhh aku dah tgk cara dia berenang. Tak sempat tangkap, kalau tak, bleh anugerah nobel ni.

Dah puas amik gambar diorang mandi, aku sambung mengail. Sebenarnya kat sini kami dapat sekor lagi toman. Tapi tertinggal nak upload kat sini. Blog ni mengong skit, kalo nak upload yang tertinggal, pic tu akan diupload kat atas skali, malas aku nak drag turun satu2.

KISAH 3....Taman Herba
Last sebelum balik jeti, kami singgah taman herba.

Ni plak tempay mengetest air-air herba yang diberi percuma kepada pengunjung. Yang lelaki boleh minum tongkat ali dan perempuan kacip fatimah. Pahit, dah nama ubat kan, mesti pahit. Kacip fatimah plak diorang kata mcm teh cina. Aku tak berani try, takut susah kencing, ketat, kah kah kah kah.

4 comments:

mimi said...

Ceewaahhh...bersuka rio nyer mun...
Sapa NC nak jupo takleh marem...
Aku oyak mu gi honeymoon kat S/U Hj.Ya marem..hahahhaha

azam said...

NC nak jupo aku wat gapo, aku gagak di rimbe je

Unknown said...

macam best je kat tasik kenyir tu..saya dasinggah kat situ tapi tak sempat nak melawat.. but nest time i will go..

Unknown said...


Assalamualaikum Tuan/Puan.

Saya mohon maaf pada Tuan/Puan untuk boleh iklan sedikit disini, semoga kebaikan hati Tuan/Puan untuk memberi izin iklan ini, menjadi amal ibadah disisi Allah SWT hendaknya amiin….

Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
Tour operator & Travel Agency

Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

Contact person : Amsyahril
Mobile : +6285263007445 ( WhatsApp )
E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.