Monday, October 5, 2009

Rally Raya...

Rumah 1 : Kami telah bertandang ke rumah Hida dan Edi. Terima kasih, Hida dan Edi. Nasi goreng sotong korang memang sedap. Tahun depan aku nak Nasi Goreng USA pulak, ok. hehe.
Rumah 2: Rumah adik da abang lan adalah lokasi wajib untuk dihadiri. Sedap mekda masak (jekkk skit). Tahun depan buat lagi, janji beras siam. Yang best tahun depan sure kat rumah baru kan. Jadi tambah la lauk lagi. Takpe aku bawak tong besar (azri).


Rumah 3 : Rumah ketiga pula rumah mama darwisy. Kalau nak dikirakan takda dalam jadual awal, tapi setelah dipsiko, mama darwisy setuju la (ceee macam peras ugut plak). Mama darwisy memang sedap masak (jekkk lagi), aku sampai tambah 3 kali, maknanya aku mentakdaroh 4 pinggan malam tu. Siap tolong makankan untuk azri dan zie yang tak sempat hadir. Erkkkk Alhamdulillah.


Aikkk stim semacam je darwisy ni hikhikhik





Rumah 4 : Rumah keempat pula rumah Laila (epi). Ala din takde, bomba kena kije malam. Entah sembur air kat mane tatau din tu. Sian ikhwan, mama dia ganggu tido. Tapi masakan mama dia best jugak, mula2 heran tengok nasi, apa putih2 tu...ooo santan rupanye. Mane aku tau hehehehehe. tapi pandai mama ikhwan pilih ikan bilis halus, besttt.




Rumah 5 : Rumah terakhir kami serbu, rumah Fathy. Baru balik dari Australia. Balik masa raya, tak sempat hias rumah, sian diorang. Apa pun, best jugak ade menatang besi kesihatan tu. Umah nasiaq ada kuda besi. Test la jugak dengan azri. Umah fathy kitorang makan kuih-kuih raya. Saje tanak bagitau diorang awal, nanti susahkan diorang pulak nak hidang makanan. Dah la banyak keje nak kemas rumah.


1 comment:

Darwisy said...

hikhikhik...pehal rambot darwisy macam rebonding jer...wahwahwah..takkan dari rambot mak ke rambot anak....konpiussss