Saturday, August 27, 2011

1st day kat Shanghai

Alhamdulillah, setelah takley nk guling2 atas kusi KLIA tu semalaman, jam 9.30am 26.8.2011 MAS B777 akhirnya boley gerak. Lewat stgh jam jugak la. Entah ape masalah. Aku sornag je rase melayu, yg lain smua cina malaysia n cina china. Besar jugop 777 (no plat kete idaman), koman btol aku, masuk je dok tgk keliling kapa tube ni. 9 baris kusi. kalo A380 guane la kan? Makanan pun sedap, eh lupeeee, bln posa!!!!



Haaaa ni 1st movie aku lyn. Jack Sparrow. Tp screen x best, silau dr luar. kalo org seat tgh mmg clear la.



Seronok dpt tgk setiap masa info flight. Dr dulu lg trnggu2 ancment dr kapten tiap kali naik flight. nk tau bape laju n brape altitud. Skang ni stiap saat dia bgtau kt monitor tu. mmm paling laju 917 km/h rasenye.



Yang ni pun best... dpt tau lokasi semasa. mase ni dah separuh pjlanan. Dr malaysia, dia lalu atas pahang, pastu belok skit menghala ke vietnam (nampak pantai vietnam), then menghala ke hongkong plak.



Ni citer best. atu kak limoh balik rumoh hehehe. gelak sorang2 jugak la melayannye.



"Seberang Takir" Shanghai.



haaaa ni dah dlm kenderaan Polar Research Institue of China. Dpt snap antara menara tertnggi Shanghai. Ingat lg tgk kt astro, asalnye kat atas tu berlubang bulat, tp sebab nampak mcm identiti Jepun, so diorang tukar ke bentuk 4 segi.



Ni plak makanan pertama aku kt china. Best btol mcm kacang panjang tu, aku bedal smpai abis. nasi dia plak mcm pulut. pastu cam bubur tu pun best, bedal smpai xley masuk pape dah. tapi hampir ade citer tragis kt cni. ade order tau fu ke ape ntah, mase nk amik, Lee, guide aku tu suruh stop, dia ckp ade pork. pastu dia mintak tukar lain. aku kate la, aikk mcm ayam je daging dia. erkkkk. Tgk molek2, aku pakai chopstik nasi tu sampai abis hehe.



Haaa ni la guide aku, mkn dgn dia la tadi. Nama Lee. Baru graduate master, umor 25, last month start kije dgn polar research institute, bidang fisheries.



Ni teksi kt China, aku tatau kenapa ada bekas plastik tu kt driver, nak elak gangguan seksual??? ntah la. pastu siap ade screen tv kt seat, waaaaa, canggih jugok.



Ni pandangan dari bilik hotel aku, Shanghai Shuanyong Hotel.blkg hotel smua kilang2 je.









No comments: