Wednesday, August 24, 2011

Aidilfitri 2011 di Tanah Besar China

Tahun 2011 ni, ada perkara yang menggembirakan aku. AKu terpilih untuk menyertai SEA-NET program anjuran Regional Western Pasicif ape ntah, hahaha aku pun lupa nama pjg.

Yang tak best, tarikh dia ngam ngam raya kat tengah2. AKu pegi 26 ogos - 3 September. Raya? mesti la 30hb. erkkkkkkkkk hehehe. Member aku dah gi sorang, sejak 8hb lagi dan kitorang akan berjumpa di Beijing 31hb ni.

Esok last kije b4 raya. Malam esok aku fly ke KL dulu, lepak semalaman. Then pagi esoknya kul 9am terus ke Shanghai dgn MAS. Hahhh? MAS? Dulu nasiaq pi dgn China Airlines. Aku siap dah lembutkan lidah dgn "Comel, Muslim FOOD please!". Adeyy risau psl makanan kt sane oittt, eh alamak bulan pose la. Abistu nk ckp ape kt pramugari nanti... "comel, sesunggohnye sy berpuase, bley tapau?"

Kat Shanghai aku akan pegi ke Polar Research Institue of China selama 4 hari. Kemudian, 29hb aku akan fly pula ke Qingdao. Kat sini aku akan pegi ke First Institute of Oceanography, State Oceanic Administration of China dan Institute of Oceanography, Chinese Academy of Science. Errr... kat sini la aku beraya insyaAllah. Tgk kat google earth, mcm bandar pelabuhan or peranginan je area ni.

Kemudian pada 31 aku akan fly pula ke Beijing. Destinasi terakhir program ni. Kat sini, aku akan pegi ke National Marine environmental Forecasting Center, National Satellite Ocean Application services, dan kemudian kena buat group report. Mlm terakhir akan diadakan dinner, siap suruh bwk lagu bertemakan Malaysia utk dancing2 aku kt sana. Gilooo apo. Lagu Tomok? Jange pande2 Jange Pege? Antara alasan yg tgh berlegar kt pala "errr sori encik, sy baru pindah bangunan baru, so xley nk save lagi lagu2 ni kat thumbdrive!!!", jwb dgn penuh yakin.

Dan palignpenting, aku sanggup byr massage 2 jam kt organizer, janji tlggggggg la bwk aku singgah Great Wall of China. 10 minit pun jadila, janji bukan gambar yg super adobe potosop. Plsssssssssssssssssss............

Kemudian, 3hb tu aku bertolak pulang ke KL. Lepak semalaman kat KL, kemudian 4hb balik ke KB.












No comments: