Monday, January 5, 2009

Cuti2 ujung tahun 2008

Salam...

Aku baru balik bercuti, sempena cuti hujung tahun. Nilah salah satu cara nak tingkatkan industri pelancongan negara (Cisssss hahaha). Nak kata sambut new year, tak pernah plak aku sambut new year. Just habiskan cuti, lagipun masih berbaki 17 hari untk dibawa ke depan. Mewah jugak la cuti tahun 2009 ni, banyak.
Mula-mula, aku dgn member 3 biji kete pegi bukit merah resort, best beb. Kalau bawak famili best lah.Boleh la main2 dgn anak member aku, bella. Maklum la lom ada anak sendiri lagi, reheasal dengan anak member dulu hehehe. Tapi, ramai giler orang kat sana, tak puas mandi kt tmn tema, kitorang bantai sambung mandi kt kolam hotel, best skit. Bleh berenang puas2.

Bukit Bendera

Pastu, sambung cuti ke penang, saje nak kenal bukit bendera. Best gak, sejuk. Tapi letih, majang je rase panjat bukit, boleh ketar2 lutut wakakakka. Terfikir gak teori penjajah membawa kemajuan. Tapi aku tak setuju, kalo tak dijajah pun boleh maju jugak. Masa orang Mesir maju, Arab belom maju. Masa org Arab maju, orang Eropah masih dalam zaman gelap, 1000 tahun plak tu. Orang jepun pun tak dijajah, tapi hantar rakyat pergi belajar ke luar negara, siapa sangka masa perang dunia ke 2 dia antara terkuat. Pendek kata, semuanya atas dasar kerajaan, elok kerajaan tu, elok lah semua. Dan sebaliknya.

Hari ke 3, sambung cuti ke KL, tak lama gak, famili ajak gi JB, apa lagi ptg tu jugak pegi. Lepak sana, tido, makan, main badminton. Pastu keseokan hari, diorang ajak gi PD plak, hepi gak. (walaupun sedih tak dpt main badminton dgn member kat KL, gambar diorang main gitar aku letak sini, nama geng dia, The Bujangfinggers). Huh tu la salah satu cara nak jumpa member2 lama. rindu zaman2 blaja dulu.



The Bujangfingers

Bila balik je umah semula kt terengganu, sabtu aku bantai tido....ahad kije balik.

mmmmm tahun depan nak gi mana plak???? Kenyir? Taman Negara Kuala Tahan? JB?

No comments: