Thursday, July 19, 2012

Video CCTV Polis pukul pekerja hotel guna buntut pistol tersebar!!

SEBELUM ini kita digemparkan dengan kejadian amuk lelaki dan wanita bersenjatakan pedang samurai menyerang Bangunan Jabatan Perdana Menteri di Putrajaya rujuk sini [Lelaki mengamuk].

Malam isnin lalu sekali lagi kita digemparkan dengan kejadian amuk, namun kali ini seorang inspektor Polis pula yang mengamuk mencederakan dua orang pekerja sebuah hotel 2 bintang dan memecahkan beberapa buah kereta.

Seorang dilaporkan mengalami kecederaan teruk di bahagian tengkok dan telinga akibat dihentak bertalu-talu menggunakan pistol milik anggota Polis tersebut [NST].



Di bawah ini rakaman saat kejadian tersebut berlaku yang berjaya dirakamkan menerusi kamera litar tertutup CCTV yang dipasang pada hotel berkenaan.



Dalam kejadian kira-kira pukul 2.50 pagi itu, pegawai polis berusia 32 tahun berkenaan datang ke hotel tersebut bersama tiga rakannya untuk menginap.

Difahamkan, berlaku pertengkaran antara pegawai polis itu dengan dua pekerja hotel di kaunter lobi dipercayai berpunca daripada salah faham berhubung pemulangan duit baki pembelian aiskrim.

Polis bertindak pantas menahan seorang pegawainya yang berpangkat inspektor bagi membantu siasatan setelah dia didakwa mencederakan seorang pekerja hotel bertaraf dua bintang di Seremban itu.

Ini laporan dari Malaysiakini

Seorang inspektor polis didakwa telah memukul dua pekerja hotel dengan buntut pistol selepas bertengkar dengan salah satu pekerja di Seremban semalam.

Kejadian itu dirakam oleh CCTV hotel tersebut dan pihak pengurusannya telah menyerahkan video itu kepada Ahli Parlimen DAP Rasah, Anthony Loke, yang kemudian memuat-naik video itu dan berkongsinya di laman Facebook beliau. 

Menurut Loke, inspektor tersebut telah pergi ke hotel berkenaan pada awal pagi semalam dan menginap di sebuah bilik sebelum membeli ais krim dari hotel tersebut.

Dipercayai inspektor tersebut terbabit dalam pertengkaran dengan salah seorang pekerja hotel (yang memakai topi dalam video) mengenai harga ais krim, yang seterusnya membawa kepada kejadian tersebut.

Loke memberitahu Malaysiakini bahawa inspektor tersebut telah memukul pekerja berkenaan dengan buntut pistol dan menariknya ke sebelah lain hotel dan dipukul lagi.

Ketika dihubungi, Ketua Polis Daerah Seremban Saiful Azly Kamaruddin mengesahkan bahawa polis telah menerima laporan berhubung kejadian itu-Malaysiakini 





source: http://milosuam.blogspot.com/2012/07/cctv-berjaya-rakam-polis-mengamuk-di.html#ixzz2132gZ38K

No comments: