Tuesday, July 17, 2012

5 Telefon Bimbit Terkenal Dahulu

5. Nokia 3210


Tipis dan boleh diganti-ganti covernya, Nokia 3210 adalah salah satu handphone yang paling popular di masanya. Katanya ini juga merupakan salah satu handphone yang paling laku sepanjang masa. Nokia 3210 juga merupakan handphone pertama yang antenanya ada di dalem. Nokia 3210 begitu popular sampai ada handphone yang terinspirasi dari HP ini:

4. ericsson T10


Sebelum mereka penggabungan sama Sony, Ericsson itu bikin HP sendiri. Salah satu HP mereka yang paling popular adalah T10, sebuah HP flip yang warna-warni. Tapi beza sama Nokia 3210, cover mereka gak boleh diganti-ganti. Jadi kalau kamu mahu koleksi semua warna, kamu harus beli semua HP-nya.

3. nokia 8210


Pada masanya, Nokia 8210 adalah handphone yang paling kecil dan paling mudah. Tersangat kecilnya, HP ini susah sangat dipakai buat SMS, apalagi sama orang-orang yang jarinya besar. Dulu HP yang satu harganya mahal dan cuma kawan-kawan kamu yang bergaji besar sahaja yang ada HP ini.

2. Motorola RAZR


Dulu Nokia memang HP yang paling popular. Tapi secara design, Nokia tidak selalu yang paling sexy. Nah, di sinilah Motorola RAZR masuk. Dibanding Nokia, ciri RAZR memang tidak sebagus HP-HP Nokia. Tapi dari segi bentuk, RAZR ini memang cantik. Tipis dan kesannya elegan . Orang-orang yang merasa Nokia terlalu pasaran, biasanya larinya ke Motorola RAZR ini. Padahal sebenarnya HP yang satu ini juga lumayan pasaran pada masanya.

1. nokia 5110



dan inilah handphone sejuta umat yang pertama. Nokia 5110 adalah salah satu HP pertama yang covernya boleh diganti-ganti, jadi semua orang yang punya HP ini boleh ada cover yang unik. Tapi ciri ganti-ganti cover ini sebenarnya biasa saja. Yang paling spesial sebenarnya Nokia 5110 ini adalah kerana Nokia 5110 mempunyai game Snake! Inilah mobile game yang popular zaman dulu, jauh sebelum eranya Angry Birds. Sekarang keliatannya memang menyedihkan, tapi zaman dulu, tingginya score Snake ini boleh berpengaruh ke status sosial kamu .

1 comment:

safwan said...

aku rasa no satu tu patot bagi kat HP nokia 3310.. sampai keberapa generasi HP tu tetap ada orang pakai..