Thursday, January 29, 2009

Utusan Malaysia

Gambar Proton MPV yang disiarkan Utusan Malaysia semalam

Semalam, Utusan Malaysia menyiarkan gambar di muka hadapan kereta baru Proton MPV. Mula-mula rasa seronok jugak sebab dapat tengok hasil kerja warga proton. Maklumlah, akhirnya warga Malaysia akhirnya berjaya mengeluarkan MPV sendiri.
Tapi, tiba-tiba rasa pelik pulak. Rasanya, dari segi etika macam salah prosedur je mengeluarkan gambar kereta tu tanpa sempat menunggu majlis pelancaran. Tiada guna proton menyembunyikan gambar sebenar MPV tersebut. Dari segi undang-undang maaf saya tak berapa tahu sangat. Tapi dari segi etika, saya berani kata, SALAH.

Kalau saya jadi bos proton, mesti saya terkilan sebab usaha saya untuk melakukan kejutan tidak berjaya. Kita tunggu jelah komen dari warga proton.

No comments: