Monday, June 6, 2011

31 762011


31...

Ramai orang tua mengatakan, umur manusia sekarang hanyalah sekitar 63 diambil dari umur Rasulullah. Bermakna sesiapa yang melepasi umur 63 adalah umur emas, umur tambahan, atau umur tambahan yang diberikan untuk terus membuat manfaat di bumi ini.

Jika itu benar, maka aku sudah pun hampir mencapai setengah dari umur Rasulullah. Kemudian, .... lenyap terus dari muka bumi ni.

Apa yang akan aku buat untuk baki umur ni? bakinya sekitar 30? 40? Itu jika ditakdirkan umur panjang.

Impian aku, aku nak lihat anak-anak aku dari kecil, sekolah, kerja, berkeluarga, dan insyaAllah sempat melihat mereka tua. Dan di kala tua, aku mahu anak kecil masih wujud di rumah aku. Supaya kelangsungan keceriaan anak-anak kecil hingga dewasa.

One big happy family?








No comments: