Thursday, January 3, 2013

Aduan Rakyat Langkawi Mengapa tutup Pantai Tanjung Rhu?

'Sekarang sudah tutup' ? .. petang semalam lepas balik kerja aku ajak anak isteri aku pi makan kat Tanjung Rhu .. sampai di tengah jalan Tanjung Rhu tu ada pengawal (rasa2 aku NEPAL) tahan ..abang mau pegi mana ? 
..Saya nak pi makan . ..
ooo sekarang sudah tutup jalan ni ..lepas jam 5.30ptg kita tutup ..
Pasal apa tutup ..saya nak pi makan saja .. sebelum ok jer ..
Sekarang kita tutup ini jalan , sapa pun tak boleh lalu KEDAI semua sudah tutup ..
( aku tengok jam baru pukui 6ptg )
Aku pun undur kereta nak balik .. tiba2 ada sorang mamat tu naik motor ada cangkul dalam raga motor dia angkat tangan kat sekuriti tu dan terus melalui pagar tersebut .. aku pun tanya la sekuriti tu ..
..eh apsal dia boleh masuk ?
..itu dia orang sini mahu pegi mancing ..
..saya pun orang sini juga ..
encik tak boleh masuk .. ( ini double std )
aku terus masuk juga ( tengok sekuriti tu keluarkan walkie talkie - entah dia cakap apa pun lantak la .. )
Sampai kat hujung pantai Tanjung Rhu .. KEDAI MAKAN masih buka lagi dan ada KEDAI BAJU pun buka lagi .. tanya sama pelayan kat situ tutup pukul berapa ..dia cakap dalam 7.30ptg . Aku pun siap order ABC 2 Mee kuah dan Nasi paprik kat situ ..lepas makan kami balik .Rupa nya phak sekuriti iaitu wakil Tanjung Rhu Resort sudah tipu sama aku pasal kedai sudah tutup .
Kalau macam ni ..tak boleh cari makan peniaga kat sini bermula jam 5.30ptg .
( Lepas balik tu - aku cakap kat sekuriti - awak tipu la ,kedai buka lagi mana tutup pun .. dia kata pulak kita sini tutup jam 5.30ptg - putar belit - tadi hang kata kedai dah tutup . Pastu dalam gambar kat atas tu masa aku nak balik dah ada pelancong asing naik motor tak dapat masuk sebab jalan di tutup - Ya sekarang Tanjung Rhu dah tutup jalan selepas 5.30ptg - HAK DEPA )


Mereka mendarat di satu kawasan di Langkawi..Adakah di Sini?

Coppppp...

Ok.. Baru baru ni kita di kejutkan [gua tak terkejut pun] kapal dari Burma yang kononnya tersesat ke Langkawi.. mengapa Langkawi ntah lah.. sedangkan negara terhampir Bangladesh.. Thailand ada jer..tapi dia pilih Langkawi..apa kot2 kaum2 Burma yang dah berumahtangga kat Bukit Malut dan Taman Nilam dok hallo kasi GPS potition mana la tahu kan? cuma mereka terbabas dan media dah tahu jer..


Berita Terbaru...Pendaratan Sebuah Kapal Asing Yang Membawa Berpuluh Mungkin Beratus Pendatang Asing Berlabuh Di Pantai Berhampiran Hotel Berjaya&Hotel Mutiara Burau Jam 1 Lebih Tengahari Arini.







Gua dah putus sumber kewangan dah nak buat sesi terjah 3.0 ke Langkawi.. so sesapa yang tinggal di Langkawi.. jika anda sayangkan negara anda.. anda harus korbankan sedikit masa dan wang ringgit untuk menyiasat KEMANA HILANGNYA Burma2 ini selepas mendarat di Langkawi minggu lepas..sekian..

Ikuti laporan terdahulu berkaitan Burma Langkawi sila klick
 [sini]



http://kingofgoblok.blogspot.com/2013/01/aduan-rakyat-langkawi-mengapa-tutup.html

No comments: