Tuesday, July 7, 2009

Selingkar di Lautan


Dua pic di atas adalah hari pertama kt chendering. loading brg atas kapal KL cermin kepunyaan jabatan perikanan malaysia.

Siap je loading, mandi. aku masuk gua aku jap. 1.30pm tido. baru sampai dr langkawi kan 4 pagi tadi. tido je lah. qada' tdo hehehhe.


Jam 6.30pm aku bangun jap. Tengok apa yg berlaku kat luar. tak perasan, bila masa la si budak phang ni snap pic aku tgh pakai towel lagi. pastu mandi, makan. sambung tdo balik kah kah kah kah. esok nak keje, so rehat kena cukup hehehehhe.
Ni plak tengah ready kapal masuk point 1st station.



Yang ni aku malas citer pjg. aku kena kapur. ingat boleh teropong matahari, padahal nak measure wavelength je.


Rehat jap. bubur kacang.


Ni station dekat kerteh. Dr kamil dok mengail ikan. study HC dlm organ ikan kot.


Team air dan fizikal parameter.


Kat kerteh dr kamil dpt ikan yg agak besau.


Dinner. Kalau kt laut, selera makan sangat la melampau-lampau.


Rasanya masa ni tgk CHong Wei lawan Chen Long. Ok gak la, stataion plg jauh pun masih dpt line tepon n tv. Kalau offshore, mintak maap ler.


Mentakdaroh time.



Ni area kijal ke dungun, lupa dah.

After last station, akhirnya 2 Julai 2009 abis satu projek dekat-dekat jam 7pm dah. Apa lagi, candat lerrrrrrrrrrr.


Last nite, gomo sotong bakar gomo....gomo sotong bakar gomo....


Kapten Jack Sparrow


Naruto San


TQ to all KL Cermin crews. Korang mmg best, tak mintak tlg pun, korang melibatkan diri sama dengan aktiviti research. salute to u all.

Kuat la sangat.....


Ni video turunkan current meter dan multiparameter YSI.

No comments: