Sunday, April 24, 2011

Jalan Kehidupan Manusia




1-10 Tahun

Umur manusia yang sentiasa mengalami proses pembelajaran yang hebat, membuat keputusan melalui pengalaman yang telah dilalui. Semua ingin di pelajari dan mencuba walaupun tidak tahu kesan atau bahaya.


11-20

Umur di mana manusia masih mencari identiti diri. Kebanyakannnya hanya mengikut rakan sekeliling. Sukar untuk membuat keputusan sendiri. Sukar untuk mengerti apa sebenar yang dihajati dalam hati.






21-30


Waktu ini, umut manusia melalui proses pembelajaran dalam pendidikan yang terakhir kebiasaannya. Pendidikan yang akan menentukan masa depan seseorang manusia dalam karier mereka. Selain itu juga, ramai yang memilih lingkungan umur ini untuk melalui proses perkahwinan.





31-40
Peringkat Umur ini, adalah umur di mana manusia mula melalui proses kehidupan sebenar. Mempunyai keluarga dan harta benda utnuk dimanfaatkan sehingga akhirnya.






41-50

Peringkat umur kononnya manusia yang sudah mempunyai segala-galanya akan mula menumpukan kepada kerjaya pada tahap maksimum. Segala-galanya sudah ada, maka ada benarnya ketika ini berusaha untuk mencapai kejayaan dalam karier dan mengembangkan ekonomi keluarga.





51-60


Inilah peringkat terakhir dalam karier seseorang manusia. PENCEN.


Di bawah ini adalah beberapa contoh keadaan yang sesiapa sahaja tidak mahu dilalui ketika sudah memasuki fasa tua, fasa terakhir dalam hidup seseorang.











No comments: