Saturday, April 9, 2011

SPRM jalan soalsiasat di aras bawah sahaja


Agak pelik apabila SPRM menggariskan peraturan yang tidak tahu apa tujuan. Mungkin untuk membuang sentimen rakyat bahawa adalah satu bahaya apabila sesiapa yang disiasat di tingkat yang lebih tinggi berdepan dengan kejadian jatuh.

Sudah ada 2 mangsa, satu cina dan satu melayu!!!

Jika difikirkan logik, tidak perlu pun SPRM mengeluarkan arahan tersebut. Berpadalah dengan menyediakan pegawai pengiring kepada tetamu yang hadir. Peraturan baru ini seolah-olah SPRM merasakan mereka berada di pihak yang kalah atau salah!!!

MALAYSIAKINI

Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) hari ini menggariskan beberapa langkah keselamatan termasuk arahan supaya soalsiasat hanya dijalankan di aras bawah bangunan SPRM, berkuatkuasa serta-merta. Di bawah arahan terbaru itu, orang luar hanya dibenarkan masuk hingga ke ruang tamu sahaja.


Perkara itu diumumkan oleh timbalan ketua pesuruhjaya SPRM (pengurusan dan profesionalisme), Datuk Zakaria Jaafar dalam satu sidang akhbar di ibupejabat suruhanjaya itu di Putrajaya hari ini. Menurutnya, bahagian keselamatan telah diarahkan mengambil langkah maksimum, dengan tertuduh hendaklah selesai ditemuduga di aras bawah sahaja. Bagi SPRM di negeri yang tidak mempunyai aras bawah, iaitu pejabat yang disewa, pula diarahkan supaya mengambil langkah keselamatan yang maksimum.







No comments: