Thursday, February 21, 2013

Bukti bahawa Ibadah Solat Bukanlah Ritual Menyembah Batu


 

























http://www.xtremepapers.com/community/threads/biology-chemistry-physics-post-your-doubts-here.9672/page-77

http://electricalquestionsguide.blogspot.com/2011/12/current-flowing-conductors-same-repel.html

http://www.physics4spm.com/2009_04_01_archive.html

hukum tangan kanan Flemming


"Sesungguhnya rumah yang mula-mula dibina untuk (tempat beribadat) manusia, ialah Baitullah yang di Bakkah (Mekah) yang diberkahi dan menjadi petunjuk bagi semua manusia." (Surah Ali Imran Ayat 96)

Kita mungkin pernah bertanya mengapa jika kita Solat wajib menghadap ke arah Kiblat, mengapa ada Tawaf dalam ibadah Haji dan Umrah, dan soalan lain. Ini juga sering jadi renungan kita seperti ini:

Ketika mempelajari Kaedah Tangan Kanan (Undang-undang Alam), bahawa putaran tenaga jika bergerak berlawanan dengan arah jam, maka arah tenaga akan naik ke atas. Serupa dengan pola Thawaf di mana bergerak dengan jalan berputar hendaklah berlawanan jam, dan pada bila-bila saja orang boleh melakukannya tanpa terikat peraturan waktu.

Kenapa Solat hendaklah menghadap Kiblat, termasuk dianjurkan berdoa dan pengebumian pun menghadap Kiblat. Kenapa Solat Berjamaah nilainya lebih tinggi 27 kali ganda. Kenapa Solat di Masjidil Haram menurut Hadis nilainya 100,000 kali dari di tempat sendiri. Apakah benar kebesaran Tuhan ada di Langit Tertinggi.

Penjelasan

1. Solat dan Doa adalah pemujaan terhadap Tuhan Semesta Yang Maha Tunggal, kita memerlukan hubungan rapat dengan-Nya. Sehingga tercipta hubungan antara Sang Pencipta dan yang diciptakan (makhluk) secara dua arah. Pada ketika Solat dan Doa kita yakin mengeluarkan tenaga, fikiran dan hati yang fokus / tumpuan adalah generatornya. Hukum Kekekalan Tenaga menyatakan bahawa tenaga tidak boleh dimusnahkan hanya boleh berubah bentuk, lalu kemana tenaga Solat dan Doa kita?

2. Solat diharuskan menghadap Kiblat, bererti arah Tenaga terfokus ke arah Kiblat dan akan bertanya lagi selepas dari Kaabah akan kemana larinya tenaga Solat?

3. Tenaga Solat dan Doa dari individu atau jemaah seluruh dunia terkumpul dan terkumpul di Kaabah setiap ketika, kerana bumi berputar sehingga Solat dari seluruh dunia tidak terhenti dalam 24 jam, contohnya orang Kuala Lumpur Solat Zohor, beberapa minit kemudian orang Kelantan Zohor, beberapa minit kemudian solat Zohor, Selangor dan seterusnya. Belum selesai Zohor di India Pakistan, di Makasar sudah bermula solat Asar dan seterusnya. Pada ketika Zohor di Kuala Lumpur di London Solat Subuh dan seterusnya 24 jam setiap hari, minggu, bulan, tahun dan seterusnya.

4. Tenaga yang terkumpul, berlapis dan bertumpuk akan dimainkan dengan generator orang-orang yang bertawaf yang berputar secara berlawanan arah jarum jam yang dilakukan jemaah Makkah persekitaran dan Jemaah Umrah / Haji yang dalam 1 hari tidak ditentukan waktunya.

5. Maka menurut implikasi undang-undang Kaedah Tangan Kanan bahawa Tenaga yang terkumpul akan dimainkan dengan Tawaf dan hasilnya kumpulan tenaga tadi arahnya akan ke atas ke langit. Jadi Sedikit terjawab bahawa tenaga itu tidak berhenti di Kab'ah namun semuanya naik ke langit. Sebagai satu serombong yang bermula dari Kaabah. Yang jelas pasti Tuhan telah membuat saluran agar Solat dan Doa dalam bentuk tenaga tadi agar sampai ke Hadrat-Nya. Jadi selama 24 Jam sehari terpancar serombong tenaga yang terfokus naik ke atas langit. Selamanya sampai tidak ada manusia yang Solat dan Tawaf.

6. Untuk simplifikasi pemahaman kira-kira boleh di analogikan proses ini dengan internet, sebagai berikut:
Solat seseorangan dianalogikan dengan PC.

Solat menghadap Kiblat adalah arah sambungan (menghadap Kiblat adalah fizikal lahir terlepas dari isi / kandungan Doa).

Tawaf adalah Router Utama yang bertindak sebagai generator.
Tenaga ke atas adalah Hyper Main Bandwith menuju Maha Server di Singgasana (bukan harfiah) Tuhan.

Speed ​​Sambungan individu pelaku Solat ditentukan peringkat ke-Khusyukan dan ke-ikhlasan (Komputer = Kualiti Operating System, high Hardware, Kualiti Software, tahap pencemaran virus, Struktur Data, Kelengkapan Pheriferal, dan kukuh firewall dari virus / trojan / malware / scam (Syaitan )).

Sambungan yang sempurna tentu akan memudahkan penyembahan pada Tuhan (upload) dan memahami sepenuhnya Kehendak Tuhan. Sehingga konon jika Solat orang beriman akan membuat batin lebih tenang dan jiwa yang sihat (download upgrade, anti virus, menambah ilmu, keberkatan, keselamatan, kasih sayang, kebijaksanaan, rezeki lahir batin dan sebagainya).

Niat adalah start up total yang dapat direalisasikan, bermula Sistem Operasi, Persediaan Hardware dan Software, fokus sambungan. Kerana niat jika tidak direalisasikan dengan fokus hardware (Wudhu, gerakan fizikal menghadap Kiblat, gerakan solat, pengertian Doa Solat) dan software (hati / rasa dan fikiran secara virtual menghadap Maha Raja Pencipta) dikhuatirkan Sambungan tidak terjadi, dan tenaga akan terbuang tidak terfokus. Jika hukum tenaga kekal berlaku, maka tenaga Solat akan tidak sampai dan ditegaskan akan dimanfaatkan oleh syaitan untuk memperkuatkan diri.

7. Kalau solat berjemaah akan mendapat point 27 kali ganda, kira-kira itu diibaratkan penyatuan tenaga dari para jemaah sehingga speed untuk naik ke Langit 27 kali lebih cepat. Kira-kira analoginya jika Solat sendiri 60 kbps (khusyuk), maka dengan solat berjemaah menjadi 1,62 Mbps.

8. Orang yang solat di Masjidil Haram mendapat point 100,000 kali, mudah difahami kerana Solatnya pada keliling gelendong tenaga dasyat dari jamaah solat di seluruh dunia yang berkumulasi dan terkumpul. Sehingga speednya lebih tersundul dan dekat dengan access point Router Utama (Ka'bah). Maksudnya speed connection-nya berbanding 100,000 kali kelajuan di tempat sendiri.

9. Kenapa ada pula anjuran Solat rawatib dan solat-solat Sunnah Dhuha, Tahajud, Tarawih, dan Doa menghadap Kiblat, kira-kira dapat dianalogikan semakin sering Sambungan dengan Tuhan akan semakin baik dan speed connection-nya semakin massive sehingga dirinya membentuk internal modem (sehingga tidak terikat arah Sambungan = berdoa di mana sahaja pada bila-bila saja = diluar solat). Dan sebaliknya apabila Solatnya malas-malasan dan terpaksa, kemungkinan DC (disconected) akan sering atau lambat connection-nya.

10. Bumi pun bertawaf, analogi Tawaf di Kaabah, kerana berputar berlawanan dengan arah jarum jam. Dan akan kiamat apabila berputar dengan sebaliknya (matahari terbit dari Barat).

kesimpulan

Sembahyang dan Doa, diyakini akan sampai ke langit menuju Singgasana Tuhan selama memenuhi kira-kira keperluan huraian di atas dengan sintesa (gabungan / ekstrasi) renungan hukum agama dan undang-undang alam. Jadi hendaklah ilmuan dan agamawan bersinergi saling menyokong untuk mencapai kemaslahatan yang lebih luas dan pemahaman agama yang boleh diterima lahir batin.

Memantapkan kita dalam beribadah Sembahyang khususnya dan menggiatkan diri untuk selalu on-line 24 jam dengan Tuhan, sehingga jiwa akan sentiasa terjaga dan membuahkan segala jenis kebaikan yang dilakukan dengan senang hati (ikhlas).

Menjawab soalan bahawa Sembahyang itu tidak menyembah batu (Kaabah) seperti yang dikatakan kaum orientalis, tapi menggunakan peranti alam untuk menyatukan tenaga Sembahyang dan Doa untuk mencapai Tuhan dengan usaha natural manusia.

Demikian renungan ini. Semoga mampu memberi motivasi kepada anda sekalian dan para pakar bagi mencetuskan pemikiran, penyelidikan dengan lebih mendalam untuk lebih memperkuatkan keimanan dan menjadi saksi bahawa Tuhan menciptakan semesta dengan penuh kesempurnaan tidak dengan main-main. Sehingga kita semakin yakin dan cinta pada Tuhan Yang Maha Esa. Mungkin renungan ini berlebihan dan berfantasi, tapi sekurang-kurangnya ini pendekatan yang mampu menjawab soalan seperti di atas dan tidak bertentangan dengan Kitab Suci dan Hadith malah menyokongnya.

No comments: