Friday, March 18, 2011

Man - Raja Lawak Astro Musim ke 5


Man - akhirnya dinobatkan sebagai Raja Lawak Astro Musim ke 5 tahun 2011.

Pada peringkat awal beliau bukanlah berada selalu di top 5. Aku pun minat man dengan nazmi dari awal sehingga akhir, malangnya nazmi seperti kehilangan idea penghujung musim. Tahun lepas, ramai-ramai kawan, aku sorang je sokong Kecik untuk jadi Juara, sebab lawak versi utara sudah terlalu kerap menjadi santapan. Akhirnya benar, Kecik jadi juara.

Tahun ini pun sama, dari segi undian kumpulan Balas seperti menjadi pilihan para pengundi. Dari segi lawak, Balas sudah cukup bagus, tapi jika mengulang-ulang isi yang double meaning, persembahan akan menjadi boring. Sebab itu aku tetap memilih Man (sori Man, aku tetap dengan prinsip aku untuk tidak membazirkan wang untuk sebarang undian di tv hehehe), lawak muzikal berkenaan rempit benar-benar lawak yang segar. Nahh akhirnya Man betul-betul menjadi pilihan pengundi Raja Lawak.

Akhirnya, terasa pengundi-pengundi sudah bijak untuk memilih berdasarkan merit/kebolehan, dan bukannya sentimen glamour.

Tahniah MAN!!!! RAJA LAWAK 2011. Jumpa lagi di gelangang Maharaja Lawak 1 April nanti...

No comments: